Pravá Ruská Baňa


Zima, zima, zima je veliká a náš organismus trpí. Ach jo, už je to zase tady! Střídání teplot, venku zima, vevnitř teplo, pořád dokola svlékat, oblékat a vymýšlet o dalších pár vrstev outfitu navíc. A i když se snažím jíst hodně ovoce a zeleniny (jako věčná dietářka nepolevuji ani v zimě), přesto cítím, že můj organismus potřebuje vzpruhu. A jako ideální ochrana organismu a nastartování protilátek se jevila návštěva pravé ruské baňi. Vyrazila jsem tedy v sobotu s mými čtyřmi kamarádkami do Pravé Ruské Baňi do Podmok u Poděbrad a musím říct, že jsem si dlouho neužila tak příjemné chvíle, plné dokonale vtipných replik, extrémního střídání teplot a ještě extrémnějších saunovacích procedur, které v té klasické, naší sauně, nejspíš nikdy nezažijete. Ruská baňa je sauna, ve které je vlhký vzduch, pocitově se tedy zdá, že je tam šílené vedro i když rtuť teploměru nemusí být vyšší než 60 stupňů. K tomu se intenzita tepla zvyšuje poléváním lávových kamenů a šleháním celého těla větvičkami. V ruské baně vás nenechají jen tak lelkovat a v klidu se rozpouštět ve vlastním potu. Naopak se ani minutu nenudíte. Kvalifikovaný personál se o vás po celou dobu skvěle stará:-). Při třetí, závěrečné proceduře jsem si říkala, že jsem se nejspíš ocitla v poněkud jiném zařízení než je jen sauna a vzpomněla si na mučírnu pana Greye z 50 odstínů šedi. Ale i ten výprask měl něco do sebe, stejně jako samotné saunování, skákání do ledového bazénu i velmi příjemná mýdlová masáž a následné natření kokosovým olejem. Šla jsme odtamtud jako znovuzrozená! 

Komentáře

  1. Taky miluju saunování, ale vadí mi, když je tam se mnou moc lidí a nemám svůj klid. Nedokážu se pak patřičně uvolnit, tak bych si chtěla koupit vlastní saunu. Manžel mi říká, že máme doma akumulační kamna z https://www.flamen.cz/product-brands/norsk-kleber/ , tak ať sedím u nich, jenže to není ono, protože se s nimi nedá obývák přetopit, abychom tam měli takové horko jako v sauně a to bych ani nechtěla. Prostě sauna je něco úplně jiného, tak snad budu mít jednou vlastní :-) .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi