Rány, které vyléčí pohlazení

Malé dětské škrábance a odřeniny, bolavé bříško, čelíčko rozpálené horečkou, uhození a spadnutí. To vše jsou pro děti okamžiky, kdy potřebují matčinu náruč, chlácholení a povzbuzení. Pamatuji si máminy fígle, které vždy zaručeně pomohly a utišily mé slzičky. A i když už jsem velká, pomáhají dodnes. Při horečce zaručeně pomohlo pomazání čelíčka bezem vylouhovaném v octu. Více než účinek samotného odvaru pomohlo spíše jemné masírování láskyplných matčiných prstů. Sama jsem nastavila také dlaně a chodidla a pak spokojeně usnula v polštářích vystříkaných eukalyptovým sprejem pro lepší dýchání. Na krku jsem měla uvázaný šátek s priznicovým zábalem a v ústech se mi rozpouštěla kostka cukru, na které byly nakapané kapičky proti kašli. Při štípnutí vosou pomáhala rozpuštěná kostka cukru, na odřené koleno zase barevná náplast. Jen ta desinfekce byla za trest a bála jsem se jí jako čert kříže. Naštěstí dnes existuje Bepanthen plus, který desinfikuje ránu a přitom zaručeně nepálí. To za mého dětství bohužel nebylo. Dnes jsem sama matkou a dávám Emičce na bolavé bříško nahřáté třešňové pecky, když se uhodí, držím ji v náručí a foukám uhozené místečko. Vybavuji si automaticky všechny triky, které pomáhaly, když jsem já sama byla malé dítě. Vybavila jsem svou lékárničku barevnými náplastmi a desinfekcí, která nepálí. Věřím, že mé pohlazení, láskyplná péče a náruč, vyléčí každé bolístko. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi