Plánované rodičovství není pro každého

Být matkou přináší mnoho neznámého a zhostit se této role naplno a zodpovědně bývá pro leckterou ženu důvodem k obvyklému zamyšlení. Jsem na dítě připravená? Zvládnu to? I já jsem samozřejmě kalkulovala nad tím, zda je, či není, ta správná doba. Nemám ještě chvíli počkat a užít si pár let bezstarostnosti a mládí? V žádné rozvaze a už vůbec ne v té finanční nevyjde dítě výhradně do plusu. Vždy jsou protiváhou takové argumenty, které vás zviklají v rozhodnutí a nutí vás k zamyšlení zda ještě nepočkat. Naštěstí nás příroda vybavila silnou zbraní, která nedbá žádných výpočtů a kalkulací - bilogickými hodinami. U většiny z nás prostě začnou tikat a jejich silný tikot přehluší všechny další protiargumenty. Být matkou je nakonec silnější než cokoli dalšího. Přesto mám kolem sebe spoustu slečen, mladých žen, které z nějakého důvodu stále početí odkládají. Důvody jsou různé, často závažné, někdy méně ale jedno je jisté. Jejich biologické hodiny ještě nezačaly bít naplno. Rozum je silnější. A léta běží. 

V dnešní době, kdy je samozřejmostí rodičovství plánovat je najednou toto rozhodnutí ještě mnohem těžší. Nebylo by někdy jednodušší to prostě nechat na přírodě? Já sama jsem brala antikoncepci patnáct let a právě to rozhodnutí přestat ji brát, bylo vlastně nejzlomovější. Do té doby jsem snila o miminku, těšila se na něj, ale vlastně pro to nic nepodnikla. Sama jsem zabíjela každou naději dřív, než mohla vzniknout. Příroda v podstatě neměla šanci mě trochu popostrčit, možná i postavit před hotovou věc, ale prostě jednat. Musela jsem si to rozhodnout sama, naplánovat si to a být si jistá, že to vážně takhle chci. Naštěstí jsem žena činu a moje biologické hodiny převálcovaly všechny pochyby. Ale co ty ženy, které mají rády svůj život pod kontrolou a něco takového, jako je spolehnutí se na přírodu jim je proti srsti? Odkládají rozhodnutí na co nejpozději, chtějí nabýt absolutní jistoty.

Vím, že ochrana před početím v podobě antikoncepční pilulky je revoluční vynález, který milionům ženám na celém světě pomáhá žít svůj život. Díky ochraně se jim lépe dýchá, mají své tělo plně pod kontrolou. Ale neměl by se přeci jen ten trend odkládání rodičovství nějak zastavit? Neměla by společnost nastavit nějaké hranice, kdy bude normální přestat pochybovat a prostě do toho praštit? Je fajn, že se můžeme na rodičovství připravit, nastartovat si kariéru, finančně se zajistit, dostudovat, cestovat, psychicky vyzrát a najít si toho správného partnera. Ale pokud tohle všechno už máme, dítě si přejeme a stále váháme, tak kdo to rozsekne? Kdo jiný je ten pravý než příroda sama? Prostě občas je dobré hodit plánování za hlavu a nechat to běžet, ono to nějak dopadne:-). 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi