In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Najít sport, při kterém se účinně hubne, bude vás to bavit a ještě jej můžete provozovat se svým dítětem není jednoduché. Nekonečné procházky parkem mě záhy omrzely a hlavně jsem měla pocit, že to příliš nefunguje. Chtělo to něco víc energeticky náročného, zábavnějšího a hlavně něco, při čem opravdu budu hubnout! Chvíli jsem zkoušela cvičení podle internetu. Taková Jillien Michaels se zdála jako ideální - zvláště její třiceti denní program. Když jsem překonala všechny osobní překážky, jako je lenost, připojení k internetu, podložka a malé jednoruční činky a vrhla jsem se v aerobním dresu na svou každodenní lekci (říkala jsem si, že když se obléknu, bude mě to třeba i více bavit), jako na potvoru se Emi vzbudila a začala se s hlasitým rykem vyžadovat mé pozornosti. A zkuste si skákat v rytmu, nahoru dolu v potu tváře a do toho pokřikovat na řvoucí mimi v kočárku, že už to skoro bude, že zbývá jen dvacet minut. Přiznám se, že se mi nepovedlo tu půlhodinovou lekci odcvičit celou ani jednou. 
Dalším pokusem bylo běhání. Jistě je účinné...ale tak šíleně nudné. A ještě ke všemu je třeba hlídání. Nikdy jsem neuběhla víc jak dvacet minut v kuse, což nestačilo k tomu, abych se dostala do tzv. aerobního pásma (tělo spaluje tuky ze zásob), píchalo mě v boku, byla jsem komplet zpocená a zralá na sprchu a ještě jsem musela netrpělivě vyčkávat až se manžel vrátí domů z práce.
Ideálním sportem pro mě se nakonec ukázaly kolečkové brusle. Vydržím jezdit libovolnou dobu (více jak dvě hodiny jsem to však raději nezkoušela), jsem v aerobním pásmu (můžu mluvit, dýchat a přitom cítím, že se mé tělo potí a zahřívá) a co je nejlepší, můžu bruslit i s kočárkem. Kromě toho, že odpadá problém s hlídáním, Emi jízda v kočárku baví (často tak moc, že hned usne), je společně se mnou na čerstvém vzduchu a já tím spláchnu tzv. dvě mouchy jednou ranou - můj sport a Emičky procházku na čerstvém vzduchu spojenou s dopoledním spánkem. Kromě toho jsem se dočetla, že co se týká energetického výdeje, je jízda na inline bruslích srovnatelná s během. Je však šetrnější na klouby a celkově se při bruslení neopotřebovává tolik náš organismus. A stejně jako k běhu,ani k bruslení nepotřebuji žádné další pomůcky. Stačí jednoduše nazout brusle a vyrazit. A jako bonus navíc musím zmínit, že bruslení s kočárkem je mnohem snadnější. Kočárek nám pomáhá udržet stabilitu. 
Přesto však není bruslení jen  ideální. Pokud se rozhodnete bruslit, nezapomeňte na opatrnost. Z vlastní zkušenosti vím, že pád přichází často nečekaně a bývá bohužel i ve větší rychlosti. Proto bych nedoporučila jízdu na kolečkových bruslích s hlubokým kočárkem, riskujete tím vypadnutí miminka. Já jsem tento problém vyřešila tak, že jsem nejprve jezdila s vajíčkem (autosedačkou) připnutou na podvozek kočárku a dnes se sportovní korbou. Emička je připoutaná a nehrozí tedy nebezpečí jako v době, kdy jsem situaci podceňovala a jezdila s hlubokou korbou. A málem se mi to vymstilo, protože k pádu skutečně došlo a jen tak tak, že Emi nevypadla na beton přímo po hlavičce. Skončím tedy pořekadlem - sportem ku zdraví a ne k úrazu:-). 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

Indiánská metoda v praxi