Dovolená v Bulharsku

Nevím jak vy, ale já se vždy celý rok těším na dovolenou a ta pak uteče jako voda...dokonce mám někdy pocit, že to samotné těšení se je víc, než ten týden u moře, protože to tak neuvěřitelně rychle sběhne...ale co naplat, realita je opět tu. Takže zatímco v obýváku leží ještě nevybalené kufry, na mém těle je dosud mořská sůl a vlasy jsou spletené do exotických copánků, sedám k počítači, abych vám pěkně za tepla povyprávěla svou první přímořskou dovolenou, kterou jsem absolvovala jako matka a manželka. 

Začnu pěkně od začátku...vybrali jsme Bulharsko, protože jsem chtěla destinaci, která bude vhodná pro cestování s malými dětmi. A výběr byl trefou do černého. Bulharsko je opravdu vhodné pro malé děti a to z několika důvodů. Je tam krátký let (necelé dvě hodiny), přiměřeně teplo (asi tak 30 stupňů a ovzduší tam velmi připomíná české léto) a hygiena, včetně vody, je dle evropských standardů, takže nemusíte mít strach z toho, že se vaše dítě napije vody apod.

Let jsme zvládli úplně na jedničku. Obávala jsem se bolení oušek, pláče, ale nic takového se nestalo. Emi mi při nástupu do letadla usnula v nosítku a prospala celý start a půlku letu. Když se vzbudila, byl akorát čas večeře a než jsme se nadáli, opět se klesalo. Při letištní kontrole nebyl problém s tekutinami pro dítě, jen jsem se musela napít čajíku. Při zpáteční cestě (v noci) Emi moc nespala a při klesání plakala. Ale spíš než nějakou bolestí či nevolností, tak jen únavou, protože nemohla zabrat. Let se tedy obešel bez zbytečných stresů a  nepohodlí. Stejně tak i celá dovolená byla ve znamení dobré nálady, bez pláče a bez bolesti. I ten zoubek ještě nedorazil a počkal si na dny budoucí (ale už doma). 

Počasí v Bulharsku je velmi příznivé. Je tam opravdu krásně a milovníci tepla se nemusí bát, že tam nebude dost horko. Ale pro malé dítě zvyklé letnímu českému počasí je tam prostě akorát teplo. Nebyl problém dát Emi do stínu pod strom, nebo třeba na pláži do kočárku a zakrýt plenou proti slunci. Jinak přes den byla namazaná krémem, s kloboučkem na hlavě, celé dny nahá a naprosto spokojená. Vzhledem k tomu, že leze a nevydrží chvíli na místě, slunečník jsem vzdala hned první den a šlo to bez něj úplně v pohodě. 

Jídlo, pitná voda, hygiena, to vše bylo opravdu v rámci evropského standardu. Hned první den jsem ze zvyku z domova zředila příliš horkou vodu na sunar vodou z kohoutku...než jsem si to uvědomila, Emi sunar vypila. Nic se nestalo. Naopak se tam Emi krásně srovnalo vyprazdňování na dvakrát denně (předtím to bylo mnohem častěji). Samozřejmě jsme se nevyhnuli ani nalokání se vody v bazénu, v moři, olizování předmětu volně ležících na zemi, papání písku a zmrzlinky či pití s ledem. Vše bylo naprosto v pořádku a jsem tomu velmi vděčná. Nedokážu si totiž představit, že bych musela Emi úzkostně hlídat před vším, bát se omýt jí vodou aby si nelokla apod. 

Strávila jsem tedy velmi příjemnou letní dovolenou a užili jsme si jí všichni tři. Emi nezklamala a byla stejně usměvavé miminko jako doma. Dokonce ještě usměvavější. Ten neustálý ruch lidí a dětí kolem jí nepřestával fascinovat, koupala se vesele v moři i v bazénu, poprvé viděla písek, papala s námi u stolu v dětské židličce a večer vždy usnula v kočárku jako když jí do vody hodí. A tak si i maminka s tatínkem užili trochu toho nočního života bez dítěte na ruce. Fotky dodám hned, jak vybalím fotoaparát z kufru:-). 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi