Já plavu!

Vloni byla Emi sice ještě velmi malinkatá, ale v bazénu řádila o sto šest. Těšila jsem se tedy na letošní léto, kdy už bude trochu starší a doufala jsem, že Emi najde opět v plavání stejné zalíbení. Už od jara jsem na internetu načítala různé články o nejlepších plaveckých pomůckách a zvažovala, co bude pro Emi nejlepší. Zda zvolím klasiku - kruh a nafukovací rukávky a nebo vyzkouším novinku, neoprenovou vestičku. 
Nakonec zvítězila neoprenová vesta. Sice se jedná o původní dražší investici, ale zase proti tradičním, levnějším plaveckým pomůckám (kruhu a rukávkům), umožní dítěti položit se na hladinu a opravdu plavat a ne jen viset ve vodě jako bojka. Našla jsem spoustu videí a komentářů spokojených rodičů s neoprenovými vestami, kdy jejich už velmi malá dítka sama plavala. Zaměřila jsem se tedy na dětské bazary a hledala použité vestičky (původní cena totiž ve většině případů přesahovala tisíc korun a to se mi zdálo poněkud moc). Nakonec jsem kopii originálu, téměř stejnou a ve všem stejně funkční objevila v Tescu za čtyřista korun. Byla jsem nadšená! Současně jsem přes dětský bazar ještě koupila tzv. plováček - plavky a vesta v jednom (nemohla jsem se totiž rozhodnout, co bude lepší). Tak a už nezbývalo než jen počkat na teplé počasí. První zkouška v bazénu mě však trochu rozladila. Emi se ve vestě točila do kola, potápěla se jí hlavička a vůbec nepřipadalo v úvahu, že bych ji pustila z rukou, natož, aby sama plavala. Byla jsem zklamaná, že je to nejspíš tou vestou a jak je možné, že ty děti na internetových videích tak krásně plavaly? 
Používaly jsme tedy vestu spolu s nafukovacími rukávky. I tak trvalo pár dní, než se Emi dokázala sama udržet ve vodě a nepotápět si hlavičku. Za dva týdny už byla zcela samostatná, krásně kopala nožičkami a plavala bez mé pomoci. Zkusila jsem ji tedy sundat rukávky. Chvíli (asi tak pět minut) se občas překotila, ale během chvilky už pochopila. Od té doby plave jen ve vestě. A opravdu plave! Na dovolené byla za hvězdu, že takhle malé dítě dokáže takhle skvěle plavat. Drží rovnováhu, lehá si na zádíčka, na bříško. V bazénu je jako ryba ve vodě. Tak jen doufám, že s příchodem chladnějších dnů svou novou dovednost Emi opět nezapomene a že budeme moc příští rok navázat opět tam, kde letos skončíme. A co se týče investice za vestu? Dle mého názoru se stoprocentně vyplatila a vím, že bych nelitovala ani té dražší, originální varianty. Protože to plavání a moje hrdost na to, jak je šikovná, za to stojí. 

A jak je to s tím plováčkem a vestičkou? Rozdíl osobně nevidím téměř v ničem. Snad jen, že plováček se hůře obléká (zvláště na mokré tělo), než vesta. Ale zase je to praktické do veřejného bazénu, že dítě nemusí mít žádné další kalhotky a při hraní u vody téměř nepřekáží. Neoprenová vesta zase lépe chrání před sluncem (zakrývá celá ramena) a při chladnější vodě dokáže udržet tělesnou teplotu (je pravda, že Emi má tělíčko i ve studenější vodě vždy teplé). 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi