Nové trendy ve výživě: zákaz cukru dětem!

Stala se mi taková nezvyklá příhoda. Přišlo k nám na zahradu pár přátel s dětmi a já jsem, jako správná hostitelka, nabídla dětem zmrzlinu. Všechny nadšeně souhlasily. Dle mého názoru zcela nevinná záležitost. Zmrzlina přeci k létu patří a zvláště ta na klacku - v tomto případě mrož. Chlapeček sousedů se nesměle podíval na maminku a pak zakýval hlavou a zmrzlinu jako jediný odmítl. Nechala jsem to být a respektovala jeho (nebo spíš sousedčino) přání. Po chvíli mi to však stejně nedalo a opatrně jsem se zeptala. Má snad kašel? Zaracha? Měl už dnes čtyři zmrzliny? Ale odpověď byla mnohem jednodušší. "Ne, je v ní cukr. A my nejíme nic, kde je cukr. Je to totiž zabiják!" Táák a je to. Další nový trend je na světě. Už jsem o tom četla pár článků a dokonce viděla i dokument v televizi. Cukr může za všechno zlo. Souhlasím, že není dobré to s cukrem přehánět. Ale nedat dětem nic? K pití jen neslazené čaje a vodu. Žádná čokoláda, žádná sušenka, žádný bonbon, zmrzlina, dortíček, koláček, pitíčko...vše jen absolutně přírodní. To znamená, že když sladký nápoj, tak vymačkané ovoce (to je ještě docela dobrota), jogurt bílý, ochucený max. sušeným, nebo čerstvým ovocem (proč ne, moje Emi třeba bílý jogurt preferuje) a když zmrzlina, tak doma vyrobená ovocná dřeň bez absolutně žádného přidaného cukru (zkuste si dát rozmixované zmrzlé jahody bez cukru - upřímně? nic, moc). Myšlenka je to zajímavá...naučím své dítě žít bez sladké chuti. Ale je to opravdu dětství? Jak dlouho dokážu udržet Emi od gumových medvídků a čokolády? Snažím se to se sladkostmi nepřehánět a učím Emi jíst čerstvé ovoce. Pokud chce bonbon, nejprve ji nabídnu nějaké ovoce, ale občas prostě sladkou chuť zná. A čím je starší, tím hůře se jí vysvětluje, že "bonbo" jsou i kuličky rybízu nebo maliny (a to ne, že by je nejedla, jen ví, že bonbo chutná jinak:-) ).  Máme v létě zmrzlinu, peču bublaninu a jahody ze zahrádky ne jen čerstvé, ale i ty namixované, hezky se smetanou a oslazené. Podle mě by bez mlsání nebylo dětství. S dietami se může trápit v dospělosti, teď jí stačí přirozený pohyb a přiměřený přísun zdravého domácího jídla...i s cukrem, který k němu patří. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Neštovice a mazání - co zaručeně funguje?

In line brusle s kočárkem - jde to, jen zbytečně neriskujte

Indiánská metoda v praxi